nakon prozivke o "kaotičnom stanju"

Dr. Gordana Antić, ravnateljica Hitne o organizaciji rada: "Mi smo interventna služba i nemamo ambulantu za prijem. Svim hitnim pacijentima POMOĆ STIŽE U NAJKRAĆEM MOGUĆEM ROKU"

| Autor: Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ
U pulskoj ispostavi rade dva tima koja su izrazito opterećene velikim brojem intervencija (Snimio Neven Lazarević/Arhiva)

U pulskoj ispostavi rade dva tima koja su izrazito opterećene velikim brojem intervencija (Snimio Neven Lazarević/Arhiva)


Županijska vijećnica Sanja Radolović upozorila je na "kaotično stanje na pulskoj Hitnoj u Zagrebačkoj ulici". Na zadnjoj sjednici županijske Skupštine Radolović je rekla da je tužno da pulski Zavod za hitnu medicinu nema osoblja u ambulanti pa su pacijenti prisiljeni ići na hitni bolnički prijem.

- Nevjerojatno je da u gradu s gotovo 60 tisuća stanovnika pacijenti danas ne mogu fizički doći u ispostavu hitne medicine i zatražiti pomoć. Ako to ne možemo riješiti, onda odmah možemo staviti ključ u bravu, upozorila je Radolović. Među ostalim je navela da danas u Zavodu za hitnu medicinu u Puli rade tek dva tima koja su uvijek na terenu ili fizički uglavnom nisu u ispostavi.

Nakon ovih prozivki, uslijedila je ekspresna reakcija ravnateljice nastavnog Zavoda za hitnu medicinu dr. Gordane Antić koja kaže da su tvrdnje vijećnice Radolović velikim dijelom netočne i neutemeljene. Antić je iskoristila priliku da pojasni kako zapravo funkcionira istarska hitna i koje su joj nadležnosti, a upozorila je i na prilično teške uvjete u kojima rade tijekom koronavirusa.

- Tvrdnja da u Puli pacijenti ne mogu fizički doći u ispostavu hitne i zatražiti medicinsku pomoć, nije točna! O mogućnosti fizičkog dolaska pacijenata u ispostavu Pula mogu reći da za sva hitna stanja pacijenti u cijeloj Istri, pa tako i u Puli, trebaju nazvati 194 i tada će od medicinskog dispečera dobiti upute o postupanju.

Dakle, ako se radi o hitnom stanju koje zahtjeva medicinsku intervenciju, prema pacijentu će biti upućen prvi raspoloživi tim u najkraćem mogućem roku. Ne znam koje bi to hitno stanje bilo kada pacijentu treba reći da fizički dolazi u izvanbolničku hitnu medicinsku službu koja po ustroju nema mogućnost popratne dijagnostike, niti opservaciju, naglasila je dr. Antić.

Istaknula je da u ispostavi Pula, kao i u svim drugim ispostavama postoji prostor za reanimaciju/ambulanta u kojem se provode mjere i postupci hitnog izvanbolničkog medicinskog zbrinjavanja bez mogućnosti dodatne dijagnostike bilo koje vrste.

- Točno je da u ispostavi Pula rade dva tima. Timovi su izrazito opterećeni velikim brojem intervencija i uglavnom fizički nisu u ispostavi. Ako neki pacijent dođe kada su oba tima na hitnoj intervenciji, nakon što pozvoni, video parlafonom će razgovarati s medicinskim dispečerom na 194 i od njega dobiti upute o postupanju, odnosno u slučaju hitnog stanja će prema pacijentu biti upućen prvi raspoloživi tim. Svi pacijenti koji trebaju hitno medicinsko zbrinjavanje bit će zbrinuti u najkraćem mogućem roku, naglašava dr. Antić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter